tisdag 1 februari 2011

Min nya fina...







Min nya lampa är verkligen fiiiin! Jag har bytt lampa i vardagsrummet ett par gånger men den gamla industrilampan har känts för kall och för mycket metall. Och den stora sidenlampan från Tine K lite för mörk. (Den hänger just nu i sovrummet.)

 När jag besökte Tyrastina sist hängde den här skönheten där så fint men jag tyckte allt att det fick vara nog med lampor. Men jag kunde inte släppa den riktigt och körde tillbaka i lördags på vinst och förlust. Fanns den kvar så var det meningen resonerade jag. Och det gjorde den! Jag tog hem den på lån, för att prova. När den väl kom upp så var alla ev. tvivel som bortblåsta och jag är SÅÅÅ nöjd. Den blev liksom pricken över i:et med sina skimrande pärlemor "medaljonger". Jag ångrar mig inte en sekund.



Nu känns det så ljust och fräscht och jag har plockat bort flera av de murriga kuddarna och ersatt dem med svart/vita istället.



Den här fin-fina kudden köpte jag sist och nu matchar den ju lampan :).
(Psst, det fanns några kuddar kvar på rean såg jag...)




(Lampa och kudde från Tine K)

Visst blev det bra!
Kram.









52 kommentarer:

  1. Vansinnigt snygg! Och jag älskar stegen du har. Finfint.

    SvaraRadera
  2. Det blev verkligen jättefint! Härliga pärlemopärlor och snyggt att de matchar mot kudden. Vilka vårlika härliga bilder.
    /Linda

    SvaraRadera
  3. Ah vad snygg, härligt vardagsrum med stegen som pricken över iet.
    Ha en fin dag
    AC

    SvaraRadera
  4. Godmorgon!

    Så fiiin lampa!

    Synd att Tyrastinas ligger
    alldeles för långt bort från där jag bor eller kanske är det tur;-)

    Men snyggt har du allt i rummet, ser verkligen inbjudande och mysigt ut.

    Ha en fin dag!
    Kram C

    SvaraRadera
  5. Det blev kanonfint!
    Bort med murrigt:) det kör jag med på därhemma.

    Lampan var ursnygg!

    Ha det gott
    Kram Madde

    Ses nästa torsdag

    SvaraRadera
  6. Lampan är såååå snygg ja!!! Jag har ju bordslampan som jag bara ÄLSKAR, det blir så fint sken mot de hängande pärlemostenarna :D

    Så snyggt!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Jättefin lampa, stor men lugn eftersom den är så enkel i formen. Klart godkänt av mig! :-)

    Kram Therése

    SvaraRadera
  8. så vakkert!
    må vurdere å bytte min sorte i stuen jeg også nå...
    kram Tone

    SvaraRadera
  9. Hej hopp!

    Oj, vad jag inte hinner med att blogga! Måste ta mig i kragen :-)

    Här händer det ju massor av saker, och jag verkligen känner inspirationen :-)

    Jättehäftig lampa! Och ännu trevligare att kuddarna passar :-)

    Må så gott!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  10. Hej,
    åhhh den lampan vill jag med ha. Bloggade lite om den igår. Den är såå fin och vad fint det blev hemma hos dig.
    Vart var det rea på kuddarna???

    Kram anna

    SvaraRadera
  11. Det ble knallfint!! Jeg har alltid litt problemer når jeg skal finne lamper, spesielt til stua. Men dette var virkelig lekkert, du gav meg litt å tenke på nå ..... :O)

    Ha en super dag!

    SvaraRadera
  12. Det blev super! Är så imponerad över dina vackra bilder!

    SvaraRadera
  13. Ja, det ble veldig fint (synes alltid det er nydelig hos deg jeg da men :)
    Og med så fine bilder er det veldig kjekt med dine innlegg.
    Klem

    SvaraRadera
  14. Fin lampa och soffan se sååå inbjudande ut!
    Kramar Anne

    SvaraRadera
  15. as always I am literally captured by the images you feature!so pureminimalist and beautiful!

    SvaraRadera
  16. WOW så nydelig!
    Hele stuen!
    Klem manuela

    SvaraRadera
  17. Åhh så bra det blev med lampan! Rummet ser så mysigt och inbjudande ut! Du har verkligen fått till det!! Lampan var superfin!!

    Tittar in lite då och då på din blogg men tror inte att jag lämnat något spår efter mig tidigare??!

    Du har iallafall en sådan otroligt härlig och inspirerande blogg men otroligt många fina bilder av ditt fina hem! Jag blir helt hänförd varje gång jag tittar in hit!

    Tack för det!

    Ha en bra dag!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. Ja guud vilken fin lampa! Passar perfekt! Fårstår att du körde tillbaka ;) Lampor är min stora passion här i livet. Ha en fortsatt trevlig dag! Mvh anna

    SvaraRadera
  19. Jättfint blev det!!

    Jag gillar ju vitt och ljust, vart verkligen bra med lite vitare tutch...

    Tack för all inspiration din blogg ger, den är verkligen unik och egen, ett rent nöje att kika in!!!

    Mvh,

    Anna.

    SvaraRadera
  20. Jättefin lampa och kudde!..och fina bilder! Du har sånt ljus i dina bilder! :)

    SvaraRadera
  21. Hej Anna-Malin,
    Tänkte att jag skulle skärpa till mig och lämna en liten hälsning hos dig. Vilken fantastiskt läcker lampa du köpt, den passar som hand i handske hos er ! Blir själv återförsäljare för Tinek denna vår - gissa om jag ser fram emot det !
    Önskar dig en skön vecka.
    Kram/Marita

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Jag har en fråga var har du köpt den superfina drivvedsbetsen. Har letat runt men ingen har den (bor söder om Stockholm)Vad jag kan se finns den inte med på Jotuns hemsida heller. Vill gärna ha svar. Hälsningar C

    SvaraRadera
  23. ÅHHHH, så fint! Och jag som just köpt mig en svart industrilampa.. Nu blev jag ju sugen på nåt vitt... Men jag har köpstopp just nu:/
    Jag får njuta av dina myyyycket fina bilder!!!
    Tack för en suverän blogg!
    /Alexandra i Östersund

    SvaraRadera
  24. Riktigt riktigt fint!

    Din blogg är verkligen en inspirationsguldgruva med alla vackra bilder du tar.
    Du är jätteduktig!

    //Jeanette

    SvaraRadera
  25. Underbart vardagsrum du har!

    Gillar stegen :))

    Kram Maria

    SvaraRadera
  26. Hej!

    Så fin lampa! Vilken underbar och personlig mix du fått till i rummet, superfint!

    Ha det fint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  27. Den känns verkligen helt rätt i ditt vardagsrum. Framförallt nu när vi börjar gå mot ljusare tider:)

    Har också sett att du har en lampa som jag länge gått och tittat på. Kommer inte ihåg vad den heter men det är den med en sten hängandes. En superfining!!

    Ha det fint!

    Kram

    SvaraRadera
  28. Hej,

    och tusen tack för alla fina rader om min nya lampa och mina foton!!
    Det gör mig uppriktigt glad!

    Till anonym C:
    Drivvedsbetsen har jag köpt på Colorama i Helsingborg. Jag tror inte att den finns att köpa färdigblandad utan att de måste blanda till den i butiken. Så har de gjort när jag köpt den. Jag har inte sett den på den svenska hemsidan men gå in i en butik som säljer Jotun så kan de säkert hjälpa dig!

    Kram på er!

    /Anna-Malin

    SvaraRadera
  29. Har sett mycket fint från ditt hem och detta är ännu ett exempel!
    Din blogg finns på min lista och jag tittar in mest varje dag, tack för all inspiration!

    Lena (Nybloggerska)

    SvaraRadera
  30. Att hitta någót som blir pricken över i:et är väl härligt. Jättefint.

    SvaraRadera
  31. Hej!
    Lampan var jättefin meeeeen din stege bara älskar jag...superläcker!
    kram Susanne

    SvaraRadera
  32. Bara att hålla med alla- riktigt snygg och hela alltihopa är så snyggt, underbara bilder! =)

    SvaraRadera
  33. Har sagt det förr och säger det igen: Du är superduktig och ger mig så mycket inspiration. Kram!

    SvaraRadera
  34. Jättesnyggt och jag gillar stegen också, den sätter verkligen prägel på rummet.

    Kram F

    SvaraRadera
  35. Ja, det blev jättefint! Charmigt med "medaljongerna" nedtill, lyfte lampan! :)

    Tack för en fin blogg!
    /Johanna

    SvaraRadera
  36. Ruskigt snyggt och vilka bilder du tar! Ååååååhhh! :0)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  37. Wow, så härligt och skört på något vis... jätte läckert,

    Kramen från västkusten

    SvaraRadera
  38. Galet fint!!!!

    Preciiiis i min smak kära du! Har nu varit inne flera ggr och tittat på dessa bilder, som jag tycker är de snyggaste du visat nånsin! (Black and white lover som jag är Tokgillar "krispkänslan" i bilderna och är ju inte själv direkt så mycket för "murr":)

    Ha en strålande dag duktiga du!

    KRAM

    P

    SvaraRadera
  39. Hei.
    Dette er en utrolig inspirerende og flott blogg!! Du har vært til stor inspirasjon! Takk :)

    Selv er jeg helt fersk, og leter veldig etter noe inspirerende!

    Titter innom igjen :)
    Legger meg til som følger hos deg ,og gleder meg til å få nyte videre! :)

    Guri

    SvaraRadera
  40. Verkligen FIn Fint!!!
    Topp!!!!


    Må gott


    Maliin

    SvaraRadera
  41. Makaloest snyggt! Och som flera stora inredare saeger - it is the ability to handle scale that makes a designer good - or not. Det kan du, min vaen!

    Kram i rymden,

    Mon

    SvaraRadera
  42. Underbar lampa och jättefin inredning allting! Ha det bra.

    SvaraRadera
  43. hej hej!!
    love love love this room.
    thanks for sharing.
    xox :)

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin